20090616

Vad jag sovit gött men ändå väldigt konstigt denna natt.

Jag har nu tänk på morgonen att ordet KANSKE är ett ord jag inte tycker om.
Det kan bli misstolkningar, förhoppningar, glädje, sorg . . .Ne men jag gillar verkligen inte det ordet.
Jag använder det, men skall försöker sluta med det. Säg jag eller nej bara hur svårt kan det vara , CAROLINE CARLSSON!?

När någon säger kanske till mig tar jag det väldigt ofta som JA ! Konstigt med det göra jag..
När jag var liten och ville ut och handla kläder med mamma, då ringde jag alltid först och terra henne på sitt jobb. Så sa hon : Vi kan kanske göra det se, lovar inget! Jag gick ju såklart hemma och väntade tills hon kom, när hon kommer hem så skall hon laga mat och alla andra hemma sysslor så det blev ett nej, Hur reagerar jag då? I ett säkerligen stort utbrott.
För att jag hade fått förhoppningar. Och blev jätte besviken över att det blev ett nej av detta ord KANSKE....

Än idag så tar jag ordet kanske till det positiva. Jag intalar mig själv att bli inte besviken nu.
För ett nej kan det bli, eller att man inte hör av sig, hur man nu väljer att säga hur sitt kanske blev. Jag eller nej ?

För om man tänker såhär, det är ju rätt gött att säga jag eller nej från början... Då slipper man ju ringa up IGEN för att berätta hur det blev. Eller hur ?
För i vissa lägen (pratar bara om mig själv) så är det väldigt lätt att säga kanske istället för nej.
Det känns inte lika elakt och man kommer lätt ur situationen på ett enkelt sätt, utan att såra någon. TROR DU JA !
Personen du sagt nej till sitter antagligen där och väntar, på att få ett svar. Medans du har ju sagt kanske som i ditt huvudet är ett nej. Så du ringer inte upp. Skickar KANSKE ett vidrig sms (eftersom du slingrat dig med att säga kanske känns det bättre att skicka ett sms) om att det gick inte idag . . . Eller vad nu det handlade om .
Så det är inte alltid snällast att säga kanske. Såklart ibland kan man inte ge besked direkt, absolut. Men över lag. Så säg jag eller nej från början, det är snällast mot båda.. . .

Aa det är så jag tycker. Måste blir starkar så man kan ta ett nej, utan att det skal bli surhet, blir starkar så att man kan ge ett nej utan att känna  sig elak och dum. Bli ärliga motvarann.

Sånt här kan verkligen tunga ner mig, ett kanske kan ta så mycket enerig från mig!
Sjukt men sant. Det får jag öva på!

Idag skall jag snart åka iväg och jobba, sen skulle jag åka till Halmstad, men så blev det inte nu, biljetterna var bokade men sandra ligger i världens förkyldning. Starckarn. Hon var så ledsen. :( Får bli en annan gång.

Så nu är jag ledig onsdag & torsdag .

Nu måste jag skynda mig.

HaayHaay !


Kommentarer
Postat av: A

Härlig bild! Saknar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback